עיצוב החדר למתבגר

הנוער של היום... כן, גם כשמדובר בחדר שלהם זה כבר לא מה שהיה פעם. הם מחפשים את הנוחות והסטייל, הם מוקפים בגאדג'טים וטכנולוגיה - אז הגיע הזמן להתאים עבורם גם את חדר השינה.  

אז אחרי שעיצבנו את חדר הילדים, הגיע הזמן להעביר הילוך אחד קדימה.

 

הם מספיק גדולים כדי לדעת מה הם אוהבים ורוצים, אז חשוב לשבת ביחד עם ה"טינאייג'ר" שלכם ולשמוע ממנו מה חשוב לו שיהיה בחדר. הוא רוצה להיות חלק ממקבלי ההחלטות ומביצוע המשימות לקראת עיצוב החדר? מה טוב. 

 

מה שמעניין אותם  

בשלב הזה כל מה שמעניין אותם זו מיטה גדולה ונוחה, ארון לבגדים (כדי לזרוק אותם פנימה ושיראה מסודר),  שולחן למחשב, טלוויזיה וכמובן מקום לארח בו חברים. 

 

לכן החדר של המתבגר צריך להיות מותאם מבחינה פונקציונלית למספר דברים עיקריים: שינה, אירוח חברים, גלישה במחשב ושולחן ללימודים. 

 

כל מתבגר אוהב לישון, והרבה. לכן אם הוא עדיין ישן במיטה קטנה, בהחלט הגיע הזמן לפנק אותו במיטה וחצי או במיטה זוגית.  

 

 טלוויזיה, מחשב, מערכת סאונד. חלומו של כל נער.   לי-את פלד חיות - design getawats.   צילום - איתי סיקולסקי

 

כשמדובר במתבגרת, כנראה שהיא גם תרצה פינת איפור וטיפוח משלה. 

 

זה המקום שלהם להביע את עצמם ולבטא את העולם הפנימי שלהם בדיוק כמו שהם אוהבים.  

הם צריכים להחליט על צבע מוביל, שאיתו יהיה אפשר לשחק בגוונים שונים או בצבעים משלימים.  

 

את הריהוט מומלץ להשאיר בצבעים טבעיים וניטרליים, כך שגם אם פתאום הם ישנו את דעתם (וזה ידוע שהם אוהבים לעשות את זה לעיתים קרובות) אפשר יהיה בקלות לשנות את החדר, בזמן שהריהוט עדיין ישתלב בעיצוב החדש.  

את הצבע תוכלו להכניס בדרכים שונות - לצבוע את הקיר, להדביק טפט עיצובי, כיסוי מיטה, כריות, פוף (חשוב שיהיה נוח לרביצת החברים בחדר), שטיח, וילון, פוסטרים או תמונות שהוא אוהב.  

 

 טפט בחדרה של מתבגרת. 

 

כמה שננסה לברוח מזה, המחשב הפך לחלק עיקרי בחיי כולנו וגם של המתבגר. דאגו לסדר לו פינת ישיבה נוחה שמאורגנת נכון. יש חשיבות רבה לנוחות הכיסא (רצוי שיהיה אורתופדי) ולהתאמת גובה המסך למידות הילד על מנת לשמור על בריאותו.  

 

מקומות אחסון זה דבר מאוד חשוב שצריך לקחת בחשבון בחדר של מתבגר. גם במשפחות הכי טובות יגיע המשפט: "אולי כבר תסדר את החדר שלך?", בשלב הזה של חייהם הם עייפים מידי ולא בא להם לסדר את החדר. זה בדיוק המקום לעזור ולהקל עליהם מראש את הפעולה. וגם בדיוק הזמן להיפטר מדברים לא רלוונטיים כמו ארגזי צעצועים, ספרים, בובות, תחפושות לפורים, בגדים וכו'... גם אם זה ממש קשה תתרמו אותם לקרובי משפחה או לעמותות נזקקים. 

 

בנוסף, תדאגו לשלב פתרונות אחסון חכמים ויעילים. הוסיפו מדפים, ארון בגדים גדול ומגירות. זה פתרון מצוין להעלים מהעין את כל הדברים שאין להם מקום קבוע אבל שהם בשום אופן לא רוצים לזרוק.  

 

 חדר נקי מריהוט וחפצים מיותרים.         לי-את פלד חיות - design getawats.   צילום - איתי סיקולסקי

 

בסופו של דבר זה החדר שלהם, והגוזלים הקטנים כבר גדולים ויודעים מה הם רוצים.

 

אז שלבו כוחות והקשיבו לרצונות שלהם. בהצלחה!